DBI

Kampania edukacyjna „Bądź z innej bajki” to efekt współpracy Ministerstwa Cyfryzacji, Państwowego Instytutu Badawczego NASK i Stowarzyszenia Góry Kultury – Laureata pierwszego miejsca w konkursie „(Nie)Bezpieczni w sieci – konkurs na najlepszą kampanię edukacyjną”. Celem konkursu był wzrost świadomości Polaków na temat bezpieczeństwa w internecie. Przygotowano go z myślą
o organizacjach pozarządowych, które zgłaszały pomysły na podjęcie tego tematu w debacie społecznej.

https://www.gov.pl/web/badz-z-innej-bajki

Celem kampanii jest uświadomienie rodzicom i opiekunom, że zagrożenia, z którymi dzieci mogą się zetknąć w wirtualnym świecie, są równie prawdziwe jak te pojawiające się w świecie realnym. Internet jest kopalnią wiedzy i rozrywki, jednocześnie nie można zapominać, że jest też źródłem niebezpieczeństw, przed którymi rodzic powinien chronić swoje dziecko. W ramach kampanii powstały materiały, które są świetnym wstępem do rozmowy z dzieckiem o cyberzagrożeniach. Poznacie m.in. czym jest: hejt, grooming, patostreamy i FOMO i dowiecie się o sposobach radzenia sobie z nimi. Animacje uzupełnione są o dodatkowe materiały: podcast, w którym eksperci dzielą się sposobami radzenia sobie z zagrożeniami w wirtualnym świecie oraz broszurę z gotowymi do wprowadzenia
w życie poradami, którą można wydrukować i powiesić w domu lub szkole.

Aby dowiedzieć się więcej o aktualnych działaniach Ministerstwa Cyfryzacji służących bezpieczeństwu dzieci w sieci zapraszamy na stronę Nie zagub dziecka w sieci.