Starszy Wiek Szkolny

  • diagnoza dzieci i młodzieży do 19 r.ż. obejmująca ustalanie przyczyn trudności dydaktycznych, wychowawczych oraz specyficznych trudności w uczeniu się

  • praca postdiagnostyczna (pedagogiczna)

  1. terapie grupowe – w szczególności dla uczniów ze stwierdzonymi zaburzeniami dyslektycznymi

  2. konsultacje indywidualne dla rodziców i dzieci – ukierunkowujące pracę samokształceniową nad zdiagnozowanymi trudnościami (dysortografia, dysgrafia)

  3. zajęcia z profilaktyki muzycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym (min. grupy integracyjne), uczniów szkół podstawowych, nauczycieli i rodziców

  4. warsztaty z twórczego myślenia (szkoły podstawowe)

  5. warsztaty dla nauczycieli, w szczególności dotyczące specyficznych potrzeb edukacyjnych (lub inne – zależnie od potrzeb)

  6. orzecznictwo, opiniowanie

  7. praca z rodzicem (indywidualne konsultacje, zebrania dla rodziców dzieci objętych terapią)

  8. współpraca z pedagogami, polonistami, nauczycielami i wychowawcami
    – praca postdiagnostyczna (psychologiczna)

  1. terapia indywidualna i grupowa dzieci i młodzieży

  2. terapia rodzin

  3. zajęcia korekcyjno-wyrównawcze

W ramach specyfiki pracy w dziale „Starszy wiek szkolny” prowadzone są następujące zajęcia grupowe: (wspólnie przez mgr Gurgoń i mgr Majorek)

    1. integracyjne (na zapotrzebowanie wychowawców)

    2. socjoterapeutyczne

    3. dotyczące: technik efektywnego uczenia się uzależnień, zachowań agresywnych dzieci i młodzieży, komunikacji interpersonalnej